Slider

Rally Team U7

U7 Rally Team to nasza eksportowa drużyna, stworzona przez dwóch wyśmienitych kierowców i fanów motoryzacji - Adamów Długołęckiego i Pawłowskiego. Chłopaki już od kilku miesięcy biorą udział w różnych wyścigach, oczywiście pod banderą U7 i, oczywiście, z sukcesami. Startowali z powodzeniem w Rajdzie Żarnowieckim, startowali również w prestiżowej, choć nieco szalonej imprezie Wrak Race, w której zajęli trzecie miejsce. Kolejne starty przed nimi. Podobnie jak sukcesy.

 

 

 

 

U7 Rally Team – podsumowanie sezonu 2012



Na początku 2012 został powołany do życia zespół rajdowy U7 Rally Team. Założeniem na sezon 2012 było zdobycie mistrza RSMOG w klasie trzeciej, czyli samochodów do 1600 cm3. RSMOG to skrót Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Okręgu Gdańskiego.
Cykl składał się z sześciu rajdów liczonych do klasyfikacji rocznej.



1. Runda I - 21 kwietnia 2012 - Automobilklub ORSKI



Byliśmy pełni obaw przed pierwszym startem. Nie wiedzieliśmy, jak wypadniemy na tle rywali i jak konkurencyjny jest nasz samochód. Jednocześnie zdawaliśmy sobie sprawę, że dysponujemy jednym z najsłabszych samochodów. Rajd przebiegał bezproblemowo, co więcej nawet udało nam się wygrać jeden odcinek specjalny w klasyfikacji generalnej, co przekonało nas że jednak coś potrafimy. Rajd ukończyliśmy wygrywając klasę aut o pojemności do 1600 cm3, co było dobrym prognostykiem na resztę sezonu.



2. Runda II - 20 maja 2012 - Automobilklub MORSKI - KOPANIEWO



Przystepując do drugiej eliminacji, znowu byliśmy niepewni, co do możliwości naszego samochodu. Szybkie próby sportowe faworyzowały znacznie mocniejsze samochody, których w naszej klasie nie brakowało. Rajd przebiegał po naszej myśli do przedostatniego odcinka specjalnego, gdzie na mecie kierowca zameldował o problemach ze skrzynią biegów. Dla wtajemniczonych, w samochodzie urwało się cięgno wybieraka skrzyni biegów. Zostaliśmy bez... biegów. Do tego czasu byliśmy w pierwszej trójce w klasie. Zespół podjął heroiczną walkę próbując naprawić zaistniałą usterkę i nawet udało się ręcznie włączyć jeden bieg. Niestety była to czwórka. I właśnie na tym biegu musieliśmy przystąpić do ostatniego odcinka i dojechać do mety. W następstwie tego pod koniec sezonu pojawiły się problemy ze sprzęgłem, które w wyniku ruszania i jazdy tylko na czwartym biegu było ekstremalnie wyeksploatowane. Wracając do tematu rajdu - ukończyliśmy go w żółwim tempie, co skutkowało utratą szans na dobre miejsce i stratą punktową. Pomimo tego, udało się zdobyć kolejne punkty od klasyfikacji rocznej RSMOG.

 


3. III Runda RSMOG 2012 – Rallyland WRC – 09.06.2012

 


Trzecia eliminacja odbyła się w kultowym miejscu nazwanym RallyLand. Charakterystyka odcinków specjalnych preferowała szybkie i mocne samochody, a nasza nieznajomość tras wcale nie była atutem. Odcinki były bardzo długie, a hamulce w naszym samochodzie były zmuszone do ekstremalnej pracy. W wyniku tego odmawiały posłuszeństwa i budziły obawy załogi, czy przed kolejną partią zakrętów uda się wyhamować samochód. Przed rajdem sponsor wyposażył nas w nowe opony, które bardzo się przydały, bo na starcie do OS 6 rozpoczęła się ulewa. Musimy za to bardzo serdecznie podziękować. Niestety, rajd ukończyliśmy na szóstym miejscu w klasie. Na swoje usprawiedliwienie możemy jednak powiedzieć, że kierowca jechał z gorączką 50 stopni Celcjusza :) Z tej eliminacji przywieźliśmy skromne 3 punkty.



4. IV Runda RSMOG 2012 – Rallyland WRC – 25.08.2012

 

Kolejna eliminacja odbyła się w Rallylandzie, gdzie będąc kolejny raz, znaliśmy już charakterystykę odcinków specjalnych. Przed rajdem nie nastawialiśmy się na zbyt duże zdobycze punktowe. Postanowiliśmy dać z siebie wszystko i tego samego oczekiwaliśmy od samochodu. Taka postawa jak najbardziej się opłaciła, bowiem w efekcie tego dotarliśmy na metę na bardzo wysokim trzecim miejscu w klasie przywożąc cenne osiem punktów do klasyfikacji generalnej.



5. Rajd Żarnowiecki 07.10.2012



Rajd był eliminacją RSMOG oraz mistrzostw Polski klubów i automobil klubów przez co naszą klasę mieliśmy obsadzoną przez czołowych zawodników z całej Polski. Naszym atutem w tym rajdzie było duże doświadczenie pilota, które zdobył, biorąc udział w tej imprezie w latach poprzednich. Długo i sumiennie przygotowywaliśmy się do tego rajdu, co przyniosło zdumiewający efekt w postaci trzeciego miejsca w klasie i ósmego w klasyfikacji generalnej. Na słowa uznania zasługuje kierowca, który w arcytrudnych deszczowych warunkach, nie popełnił żadnego błędu. Chociaż po rajdzie przyznał, że miejscami można było jechać jeszcze szybciej, czyli iść tak zwaną bombą :)



6. Rajd niepodległości 10-11.11.2012


Kolejna i tym razem ostatnia eliminacja RSMOG łączona z mistrzostwami polski klubów i automobil klubów, czyli tzw. PAPiK. W związku z tym ilość startujących zespołów była bardzo duża. Rajd rozpoczął się nocnym prologiem pod Operą Leśną w Sopocie, na którym załoga U7 Rally Team w klasyfikacji generalnej na sześćdziesiąt pięć startujących załóg, zajęła bardzo wysokie ósme miejsce. W następnym dniu byliśmy w bardzo dobrych i bojowych nastrojach, naładowani chęcią spektakularnego przypięczętowania mistrzostwa RSMOG w klasie trzeciej, czyli samochodów o pojemności do 1600 cm3. Przystąpiliśmy do rywalizacji na pozostałych dziesięciu próbach sportowych. Niestety, już podczas trzeciej próby kierowca zameldował kłopoty z mocą naszego samochodu w następstwie czego samochód przeszedł w tryb awaryjny i dysponował tylko pięćdziesięcioma końmi mechanicznymi. Na domiar złego, przerywał w całym zakresie obrotów silnika. Załodze nie pozostało nic innego jak dojechać do mety w trybie spacerowym. Rajd udało się ukończyć w takim właśnie tempie. Wyobraźcie sobie teraz nasze zaskoczenie, gdy na mecie dowiedzieliśmy się, że... zajęliśmy czwarte miejsce w klasie.



POSUMOWANIE


W rezultacie zdobyliśmy tytuł Mistrza w klasie trzeciej w okręgu Gdańsk. W tym miejscu chcielibysmy podziękować naszemy sponsorowi Centrum U7 za umożliwienie startów i wspieranie nas przez cały sezon 2012. Bez pełnego zaangazowania Centrum U7 nie byłoby możliwe zrealizowanie założonego planu i zdobycie upragnionego tytułu.

Z pozdrowieniami,

Adam Pawłowski – kierowca
Adam Długołęcki – pilot
Renault Megane Coupe – broń bojowa ( w półświatku zwana Złomek :))

 

 

Poniżej prezentujemy Wam kilkanaście migawek z udziału U7 Rally Team w Rajdzie żarnowieckim, jak również z Wrak Race.

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ RELACJĘ Z WRAK RACE !